Categorieën
Pagina's
Er zijn geen producten in de winkelwagen.
Menu
   

Mensen die ons kennen weten dat we lekkerbekken zijn en van gezond eten houden. Een meer dan uitstekende combi ! In onderstaande blogs  willen we graag artikelen en recepten met je delen die je gezondheid ten goede komen. 

Falaffel

  Purehealth4all     21/08/2017     Reacties (0)

Falaffel zelf maken Ingredienten en bereiding Meng en maal onderstaande ingredienten in een keukenmachine 250 gr. kikkererwten (rauw is lekker stevig, uit blik kan ook) 2 tenen knoflook 3 eetl. amandelmeel (of ander meel) 1 ei 3 thl. komijn 1 handje verse peterselie 2 thl. Kurkuma 1,5, thl. cayennepeper (of gewone peper) snuf zout 6 eetl. citroensap Maak mooie schijfjes (speciale falaffelpers)  of halve bolletjes met een eetlepel Bak in roomboter of nog beter: frituur in speciale hittebestendige olijfolie. Uiteraard kun je de ingredienten hierboven aanpassen aan je eigen smaak. serveer met zelfgemaakte knoflooksaus. Eet smakelijk

Lees meer

zelfgemaakte guacemole

  Purehealth4all     03/08/2017     Reacties (0)

Guacamole is een avocadomousse die veel gemaakt wordt in de bewust gezonde keuken. Het is een saus, afkomstig uit het zuiden van Mexico.Guacemole en een heerlijke en gezonde spread voor tal van doeleinden. Ingredienten en bereidingswijze: - lepel 3 avocado's uit en snijd deze aan stukjes in een schaal. - besprenkel onmiddel met citroen of limoensap om te voorkomen dat het bruin wordt - pers 2 a 3 tenen knoflook uit en voeg dit samen met olijfolie, keltisch zeezout, zwarte peper, geraspte verse curcuma en gember en nog wat citroensap toe. -blender dit of maak het met de staafmixer tot een glad geheel. De hoeveelheden van deze ingredienten moet je op gevoel en naar smaak toevoegen. Wij zijn gek op genoemde ingredienten en zijn er dan ook niet scheutig mee. Eigenlijk kan een guacemole nooit mislukken

Lees meer

Courgette soep

  Purehealth4all     03/08/2017     Reacties (0)

Heerlijke zomerse soep. Simpel en zeer makkelijk te bereiden en erg gezond!! Courgette is licht verteerbaar, zit boordevol vezels en mineralen en vit. B1 en B9 (foliumzuur)  is makkelijk te verwerken in vele gerechten. Ingredienten: 2 grote courgettes 2 tenen knoflook groenteboullion poeder keltisch zeezout , peper, curcuma, gember evt. (zelfgemaakte) pesto evt. room Bereiding -Snijd de courgette in groffe stukken en fruit dit samen met de knoflook. -voeg anderhalf liter groentebouillon toe, laat 20 minuten trekken en maak op smaak met zout en peper. -Met de staafmixer tot een gladde soep maken en (geraspte) verse curcuma en (geraspte) verse gember toevoegen. Om een romige, volle soep te krijgen kan je een beker koksroom/kokosroom toevoegen en eventueel wat zelfgemaakte pesto (1/4 bos basilicum, 1/4 bos peterselie, knoflook naar smaak, 25 gr. parmezaanse kaas, olijfolie en keltisch zeezout naar smaak). Persoonlijk vind ik het als lunch lekkerder om dit zonder de room en zonder de pesto te doen. Wil je het als maaltijdsoep serveren dan is het een aanrader om de soep iets voller/romiger te maken.  

Lees meer

Ananas Roomijs

  Purehealth4all     09/07/2017     Reacties (0)

Gezond Ananas Roomijs maken Wie lust er nu niet iedere dag ijs met dit heerlijke zomerweer. En wát als dit ijs nu ook nog eens gezond is.... Dat kan met dit heerlijke PureHealth4all Ananas-roomijs Ingredienten+ bereiding - 500 ml rijst-kokosdrink + 1 eetlepel Kokosolie (om een romige smaak te krijgen) - halve theelepel vanillepoeder toevoegen  - al roerende verwarmen tot 80 graden Blenderen -In een blender (of met staafmixer) een dikke plak ananas met een scheut kokosrijstdrink blenderen. Natuurlijk gaat dit ook met Mango of andere fruitsoorten. Een ook de kokosrijstdrink kan je vervangen door elke andere vloeistof.  Ik had ananas in huis en de kokosrijstdrink hebben we in de webshop.  zoeten met Stevia - in een schaaltje klop je 2 eidooiers los met 2 eetlepels steviakristal en twee maatschepjes (=0,4 gr.) steviaextract en een snufje zout. Wellicht kan het ook alleen met steviaextract maar voor de structuur is die kristal (stevia)suiker beter. - voeg al roerende 1/3 van de warme rijstkokos vloeistof bij het eimengsel. - vervolgens roer je het eimengsel door de rest vd vloestof. -als laatste voeg je de geblenderde ananas toe, goed roeren en daarna meteen laten afkoelen in een koude bak met ijsklontjes of koelelementen. -plaats het geheel in de koeling tot  ongeveer 6 graden, afgedekt met plastic folie om velvorming te voorkomen. - hierna kan je het in je ijsmaker gieten en voila je eigen Healthy ijs is ready. Geniet ze !!!

Lees meer

Healthy Shake FIXX

  Purehealth4all     03/07/2017     Reacties (0)

FIXX HealthyShake Ingredienten 1 liter rijst-kokosdrink (water of een andere vloeistof kan ook) 1 zakje FIXX 1 zakje KetoBRU   naar keuze: 2 avocado's, banaan, hennepzaad Ben jij of je kids écht veel zoet gewend, zoet deze gezonde shake dan ook gezond met 1 a 2 gram steviaextract Bereiding Meng en blender alle ingredienten in een keukenmachine of in je blender en in no time heb je deze heerlijke shake klaar voor gebruik.  Lees op onze ForeverGreen pagina waarom deze combi-shake van FIXX met KetoBRU zo supergezond is! Heerlijk als ontbijt, lunch of om mee te nemen naar je werk, school of na het sporten!

Lees meer

Chia-pudding-Ontbijt

  27/08/2015     Reacties (0)

Chiapudding of Chia-ontbijt is een goede start van de dag en heel goed voor je gezondheid. Ingredienten voor 2 personen: – 2,5 eetlepels chiazaad – 1,5 eetlepel geraspte kokos – 125 milliliter amandel-, kokos- speltdrink. Als je dat niet hebt, kan gewoon water ook, maar dan heb je iets minder smaak – 2 a 3 soorten fruit (ik heb bosbessen, banaan en kiwi genomen) eventueel gemengde noten Bereiding – Meng de chiazaadjes met de kokos en de vloeistof (water of amandel- of kokosdrink in een groot glas en zet in de koelkast. – 's ochtends haal je de chiapudding uit de koelkast en meng je  het met fruit en nog wat kokos, óf je pakt schone glaasjes en maakt een mooie laagjespudding: bosbes-laagje chia-banaan-laagje chia-kiwi. Maak eventueel af met nog wat geraspte kokos. Ook kan je het heel goed mengen met Havermout, voor een net iets verzadigder gevoel. Gezond de dag beginnen met Chia-BioSmul-ontbijt!

Lees meer

Vruchtenreep met Mango en Goji

  BioSmulshop     27/08/2015     Reacties (0)

VRUCHTENREPEN MET MANGO EN GOJI'S Heerlijke repen voor tussendoor of als traktatie! Ingredienten voor ca. 15 repen 60 gr. gedroogde mango, in kleine stukjes snijden/hakken 80 gr. gojibessen 250 gr. Muesli  2 eetlepels sesamzaad (fijnmalen) 2 eetlepels lijnzaad (paar uur weken)* 1 rijpe banaan* 100 gram dadels gemalen* 2 eetlepels kaneel 150 gr. kokosolie  2 eetlepels Yaconsiroop, kokosbloesensuiker of Yacon (zoet naar behoefte) * het lijnzaad, de banaan en de gemalen dadels zorgen voor een stevige substantie van de repen zodat je geen ei nodig hebt. Uiteraard kan je dit ook vervangen voor ei of beide gebruiken. Bereiding Verwarm de oven voor op 180 graden Snijd en meng de stukjes mango, de goji's, havermuesli en sesam door elkaar. Variaties: voeg naar behoefte en smaak, gehakte amandel en pecannoten toe en/of zonnebloempitten en pompoenpitten of rozijnen en/of incabessen Voeg het geweekte lijnzaad, de dadelpasta en de geprakte banaan toe (en/of de eieren)  en roer goed door. Verwarm de kokosolie (liefst au bain marie) tot de olie is gesmolten en roer direct door de havervlokkenmix voeg naar behoefte de kokosbloesemsuiker en/of de yacon toe Schep het mengsel in een met bakpapier beklede bakvorm; druk goed aan met de achterkant van een lepel. Bak in ca. 20-25 minuten goudbruin. Laat helemaal afkoelen en snijd dan in repen. Smullen maar !

Lees meer

Havermoutkoekjes

  10/08/2015     Reacties (0)

HAVERMOUTKOEKJES ZONDER SUIKER Heerlijke zelfgebakken koekjes. Je zou het alleen al voor de geur kunnen doen. Ze zijn in een handomdraai gemaakt en dan heb je altijd een lekker tussendoortje bij de hand. En.....  ze geven je energie, zijn geen echte dikmakers en bestaan alleen maar uit  gezonde ingredienten. Ingrediënten voor 12 st. 2 bananen 100 gr havermout 35 gr amandelen gehakt 40 gr kokos 25 gr cranberry’s of superfoodmix 20 gr kokosvet snufje zout naar behoefte De basis bestaat uit banaan en havermout, voor de rest kan je er  aan toevoegen wat je zelf lekker vindt. Voor de échte zoetekauwen, waaronder wij onszelf wel rekenen, voeg je 1 a 2 gram steviaextract toe. Vele variaties mogelijk zoals cacao-nibs, dadelstukjes, diverse notencombinaties, enz enz Zo maak je het Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht). Prak de banaan glad met een vork. Voeg alle droge ingrediënten toe en meng het door elkaar. Laat het kokosvet smelten en meng dit door het deeg. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Vorm met 2 lepels, 12 hoopjes van het deeg op de bakplaat en druk ze iets aan met de bolle kant van de lepel. Bak de havermoutkoekjes in ongeveer 15 minuten af in de voorverwarmde oven. Je kunt de koekjes, luchtdicht ongeveer 4 dagen bewaren. Je kan zowel het deeg als de koekjes invriezen. Het lekkerste is om het deeg in te vriezen en de koekjes telkens vers te bakken.  

Lees meer

Amandel-vruchten-Punt

  Purehealth4all     19/07/2015     Reacties (1)

Onze BioSmulshop Spelt-Noten-Vruchten punt  is een rijkelijk gevulde en voedzame lunch of tussendoor(tje)  Met de Berberisbes als één van de vele ingredienten, krijgt het geheel een heerlijke, frisse en  verrassende smaak.  Stevig, voedzaam en hij smaakt naar meer. Je bakt hem in de pan, dus je hebt geen oven nodig. Ingredienten: 200 gr. Speltbloem (gezeefd speltmeel) 100 gram haver muesli 100 gr. fijn  gemalen noten   50 gram hele noten (dit kunnen gemengde noten zijn of naar keuze) Berberisbessen 50 gr. Sultana rozijnen 100 gr. 50 gr. dadel (in stukjes gesneden) 50 gr. vijg  (in stukjes gesneden) 50 gr. kokosrasp Mix van (naar behoefte)2 gram steviaextract en 80 gr. kokosbloesemsuiker  20 druppels Cook vanille extract water Bereiding: Meng alle droge ingredienten goed door elkaar. voeg dan de 2 eieren en ongeveer 100ml. water toe, tot een stevige massa. (niet te vochtig). Bak dit op een zeer laag vuurtje (evt. met vlamverspreider)  aan beide kanten in één uur gaar en bruin. Je kan de pan met in kokosolie (of roomboter invetten, maar je kan ook bakpapier in de pan leggen. Totaal dus ongeveer een uur.  Een voedzame, overheerlijke lunch of verrassend voor de tussendoor-trek.   

Lees meer

Lijnzaad crackers

  Purehealth4all     11/07/2015     Reacties (0)

Superfood Crackers met zaden en pitten Een goede vervanger voor brood of gewoon voor de lekker tussendoor-trek, zijn deze zaden en pitten crackers. De lekkerste en de gezondste crackers maak je gewoon zelf! Het leuke is dat je dit recept kunt aanpassen naar je eigen smaak. Zo kan je de crackers nóg gezonder maken door er bijvoorbeeld chiazaad of hennepzaad aan toe te voegen of net even iets zoeter met gedroogde abrikozen of dadels.  Wat heb je nodig 70 g lijnzaad 70 g sesamzaad 30 g zonnebloempitten 30 g pompoenpitten 240 ml water Kokosolie  evt. wat kruiden als je gekruide crackers wilt (italiaanse kruiden) Je kunt met de alle zaden en pitten variëren maar houdt de lijnzaad op 70 gram, omdat die als verdikkingsmiddel werkt. Bereiding Voeg in een kom alle pitten, zaden en eventueel kruiden bij elkaar in een kom. Voeg het water toe. Laat het mengsel 20 minuten staan zodat het goed kan indikken. Verwarm  ondertussen de oven op 175 graden. Plaats bakpapier op de ovenplaat en besmeer met kokosolie of olijfolie. Strijk het mengsel uit op de ovenplaat. Zorg ervoor dat het mengsel overal dezelfde dikte heeft. Bak de crackers 30 minuten. Snijd  de crackers in stukken of repen of maak er mooie eigengemaakte vormen van. Draai de crackers voorzichtig om en bak nogmaals 30 minuten in de oven, zodat beiden kanten knapperig worden. Laat de crackers even afkoelen. Heerlijke tussendoortjes om mee te nemen onderweg, naar school of naar je werk. Dit recept komt uit ‘Het voedselzandloper kookboek’ van Pauline Weuring

Lees meer

 
 
Contactgegevens:
PureHealth4all  voorheen BioSmulshop
Binnenes 1
7631 BD Ootmarsum
0541 294167 of 06 29551503
info@ekoway.nl


Kamer van Koophandel gegevens
K.v.K. 61780480
BTW nr. NL854485223B01
Rek.nr. NL33TRIO0390919144




 
 
 
28a758d18644257398e82e26316367e4.jpg
Om onze webshop optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies.
Let Food be your medicine and medicine be your food ! Hippocrates